నివర్తతే - శ్రుత బ్రహ్మణోపి యధా పూర్వం సుఖదుఃఖాది సంసార ధర్మ దర్శనాత్ - అత్రోచ్యతే న అవగత బ్రహ్మాత్మ భావస్య యధాపూర్వం సంసారిత్వం శక్యం దర్శయితుం - వాక్యార్థ మిచారణా ధ్యప సాన నిర్వ్యత్తాహి బ్రహ్మావగతిః - శ్రోతవ్యః పూర్వం ఆచార్యతః ఆగమతశ్చ పశ్చా న్మంతవ్యః తతో నిదిధ్యాసితవ్యః - నిశ్చయేన ధ్యాతవ్యః - ఏవం హ్యసౌ దృష్టో భవతి - శ్రవణ మనన నిదిధ్యాసన సాధనై ర్నిర్వర్తితైః యదా త్రీణ్యపి ఏతాని ఏకత్వ ముపగతాని తదా సమ్యగ్దర్శనం బ్రహ్మాత్మైకత్వ విషయం ప్రసీదతి - న అన్యధా శ్రవణ మాత్రేణ -
సను ఆత్మా ఏక ఏవాస్తి సర్వగతః - నాన్య స్తద్వ్యతిరేకేణ ఉపలభ్యతే క్వచి దితి సిద్ధాంతః - యద్యేవం పిపీలికాది బ్రహ్మ పర్యంతం సర్వమపి చేతనం వా అచేతనం వా ఆత్మనా అప్రవి భక్త మేవేతి సర్వస్యాపి పదార్థ జాతస్య బ్రహ్మ వంశ్యత్యం సిద్ధం - తత్ర కస్మా దయం పురుష ఏవ యత్నం కుర్యా దాత్మ ప్రతి పత్తయే - అకృతేపి ప్రయత్నే స్వయ మాత్మ స్వరూప ఏవాయ మితి శంకా -
సత్యం - ఆత్మ స్వరూప ఏవాయం పురుష ఇతి న సందేహః తధాసి పరమార్థతో బ్రహ్మస్వరూప స్యాపి సతో స్య జీవస్య భూత మాత్రాకృత బాహ్య పరిచ్ఛిన్నాన్నమయా ద్యాత్మ దర్శినః తదాసక్త చేతసః ప్రకృత సంఖ్యా పూరణస్య ఆత్మనః అవ్యవహి తస్యాపి బాహ్యసంఖ్యేయ విషయాసక్త
Page 36