తధా ఏకో దేవ స్సర్వభూతేషు గూఢః సర్వవ్యాపీ సర్వభూతాంత రాత్మా - కర్మాధ్యక్షః సర్వ భూతాధి వాసః సాక్షీ చేతా కేవలో నిర్గుణశ్చ ఇతి స పర్యగా చ్ఛుక్ర మకాయ మవ్రణం - అస్నా విరం శుద్ధ మపాప విద్ధం ఇతి చ 'ఏతౌ మం త్రవర్ణా అనాధేయాతియితాం- నిత్య శుద్ధతాం చ బ్రహ్మణో దర్శయతః - బ్రహ్మ భావశ్చ మోక్షః - తస్మా న్న సంస్కార్యో మోక్షః - అతో న్యత్ మోక్షం ప్రతి క్రియాను ప్రవేశ ద్వారం న శక్యం కేన చి ద్దర్శయితుం - తస్మాత్ జ్ఞాన మేకం ముక్త్వా క్రియాయా గంధ మాత్ర స్యాపి అనుప్రవేశః ఇహ నోపపద్యతే
మాస్తు కర్మ మోక్ష సాధనం ఉపాసనా కుతోన భవేత్- సాపి నభవతి ఉపాసనా దేవతోపాసనా వాస్యాత్ సగుణ బ్రహ్మో పాసనా వాస్యాత్ - ఉభయ ధాపి న ఉపపద్యతే భేద దృష్టే రనపోది తత్వాత్ దేవతా స్తావ దింద్రవ రుణాద్యా నామ రూపాత్మ కత్వా త్పరిచ్ఛిన్నా బ్రహ్మణ ఏవ పరిచ్ఛిన్న స్య శక్తి శకలాః విశేషరూపాః - తాశ్చ అయ ముపాసకః స్వాత్మనః అన్యా ఏవ మవ్య మానః ఉపాస్తే తత్త త్కామ్యార్థ సిద్ధయే న మోక్ష ఫలప్రాప్తయే - సోయ ముపాసకః అబ్రహ్మవిత్ - అన్యా మాత్మనో వ్యతిరిక్తాం యాం కాంచి ద్దేవతాం ఉపాస్తే స్తుతి నమస్కార యాగ బల్యుపహార ప్రణిధాన ధ్యానాదినా ఉప ఆస్తే తస్యా గుణ భావ ముపగమ్య ఆస్తే - అన్యోసౌ అనాత్మా మత్తః పృథక్ అన్యోహ మస్మి అధికృతః మయా అస్మై ఋణివత్ ప్రతికర్తవ్యం - ఇత్యేవం ప్రత్యయ స్సన్నుపాస్తే
Page 22