అన పాయోపజన ధర్మకం చైతన్యమాత్మైవ నామరూపా ద్యుపాధి ధర్మైః ప్రత్యవ భాసతే (జీవ జగదీశ్వరాదిభిః) స్వరూప వ్యభిచారిషు పదార్థేషు చైతన్యస్య అవ్యభిచారాత్ - యథా యథా యోయః పదార్థో జ్ఞాయతే తధా తధా జ్ఞాయ మానత్వా దేవ తస్య తస్య చైతన్యస్య అవ్యభిచారిత్వమ్ వస్తు తత్త్వం భవతి కించిత్ నజ్ఞాయతే ఇతి చానుప పన్నం - రూపంచ దృశ్యతే న చాస్తిమే చక్షురితి యథా - వ్యభిచరతి తు జ్ఞేయం - నజ్ఞానం వ్యభిచరతి కదాచిదపి జ్ఞేయం - జ్ఞేయా భావేపి జ్ఞేయాంతరే భావాత్ నహి జ్ఞానే అసతి జ్ఞేయం నామ భవతి కస్యచిత్
జ్ఞానస్యాపి సుషుప్తే అభావాత్ వ్యభిచర తీతి చేత్ - న - జ్ఞేయా వభాస కస్య జ్ఞానస్య ఆలోకవత్ జ్ఞేయాభి వ్యక్త్యర్థత్వాత్ - స్వప్యం గ్యాభావే ఆలోకా భావానుపపత్తివత్ అప్రతీతేషు వస్తుషు సుషుప్తే విజ్ఞానా భావా నుపపత్తేః - నహి అంధకారే చక్షుషా రూపానుపలబ్ధ చక్షుషో ప్యభావః శక్యః కల్పయితుమ్ - కల్పయ త్యేవ ఇతి చేత్ - యేన తదభావం కల్పయేత్ తస్యాభావః కేన కల్ప్యతే ఇతి వక్తవ్యం - త దభావస్యాపి జ్ఞేయత్వాత్ జ్ఞానా భావే తదనుప పత్తేః - తదభావస్యాపి జ్ఞానాత్మ కత్వాత్ అభావత్వం వాజ్మాత్ర మేవ
జ్ఞానస్య ఏకత్వో పత్తేః - సర్వ దేశకాల పురుషా ద్యవస్థాసు ఏకమేవ జ్ఞానం నామరూపా ద్యనేకోపాధి భేదాత్ సవిత్రాది జలాది ప్రతి బింబవత్
Page 9