యః కశ్చి ద్యత్ర క్వచిదేవ లభ్యతే. స చ స్వయం తీర్ణః. పరానపి జిజ్ఞాసూన్ తారయితుమేవ ఉత్సుకో భవతి సదా. వయమపి జిజ్ఞాసవో జనా సాదృశమేవ గురుభావేనో పగమ్య తదుపదిష్టాన మార్గేణ శ్రద్ధ ధానాః ప్రవర్తే మహి.
అథ స కిం లక్షణో భవతి గురురూపో మహా గణేశ్వర ఇత్యా కాంక్షాయా ముచ్యతే తస్య లోకాతి శాయి లక్షణ మపి :-
శుక్లాంబర ధరం విష్ణుం శశి వర్ణం చతుర్భుజం ప్రసన్న వదనం ధ్యాయేత్ సర్వ విఘ్నోప శాంతయే.
శుక్ల మంబరం ధారయతీతి శుక్లాంబరధరః. శుక్ల మంబర మత్ర న శ్వేత వర్ణం వస్త్రం. కిం తర్హి, రజస్తమో రహితం ఆకాశవత్ పరిశుద్ద రూపం జ్ఞానం. తత్ పారమేశ్వరం జ్ఞానం సదా ధారయ త్యయం. విష్ణుం (విష) వ్యాప్తి వితి వ్యుత్పత్త్యా శరీర మాత్ర పరిచ్ఛిన్న ఇవ దృశ్యమానోపి వస్తుతః స దేశ కాలాది సర్వ వ్యాపీతి అవగంతవ్యః. తాదృశం విష్ణుం. శశివర్ణం. శశీతి చంద్రః. స చ మన ఏవ నాన్యః ఏవంచ మనోతీత దశాయాం వర్తమానోపి తదా తదా స్వేచ్ఛయా మనః పదవీ మవతీర్ణః శిష్యాన్ బోధయతీతి భావః. చతుర్భుజం. బోధయితుం అస్య లోకోత్తరం సామర్థ్య మప్యస్తి. కథం. యతోయం చతుర్బుక్. ధర్మ జ్ఞాన వైరాగ్యై శ్వర్య రూపా శ్చత స్ర స్సిద్ధయః. తా భున్తకీతి చతుర్బుక్. తం చతుర్భుజమ్. తథా ప్రసన్న వదనం. యత్ ప్రసన్నం పరమాత్మ తత్త్వ మాత్మనః తత్సునః సాధకాను జిఘృక్షయా వదతి ఉపదిశతీతి ప్రసన్న వదన మిత్యన్వయః. ఏవం విధ లక్షణలక్షితో యస్తం మహా గణేశం గురుం సదా ధ్యాయే దాశ్రితో జనః. కుతః సర్వ విఘ్నోప శాంతయే. సర్వే విఘ్నా అయం సంసార ఏవ. అస్యోప శాంతిః బ్రహ్మజ్ఞానోప దేశేనైవ భవేత్. నాన్యథా. అతస్తదేత త్ప్రయోజన మపేక్ష్య సర్వై రాస్తికైః ముముక్షుభిః సాధకైః తాదృశో మహాను గురు స్సర్వాత్మనా భజనీయ ఇతి తాత్పర్యం.
కిం బహునా. మహా గణేశ్వర గురోః శివ సాయుజ్య మార్గం విదిత్వా విమర్శ రూపిణ్యా బుద్ధ్యా ప్రకాశ రూపాం సిద్ధి మవశ్య మధిగచ్చేమ వయమపి సాధకాః, అపిచ ప్రకాశామర్శ హస్తా భ్యాం - అవలంబ్యోన్మనీ స్రువం - ధర్మా ధర్మ మల
Page 18