వేదాంతినః - కిమిద మజ్ఞానం నామ - కిం జ్ఞానస్యా భావః - జ్ఞానస్యా భావ ఇతి కదాపి న సంభవతి - యద్య భావః కథమిదానీ మహ మితి స్వమాత్మానం జానీయాం - కథం వా ఇదం మేశరీర మిదం మే గృహమిదం మే కళత్ర మితి సర్వ మన్యన్మమేతి ప్రతిపద్యేయ - ప్రత్యక్ష సిద్ధమేత జై దహమితి మమేతి జానతో మమ జ్ఞాన మస్తీతి - ఏవం సతి అజ్ఞాన మితి * కిముద్దిష్ట మద్వైతిభిః - ఉచ్యతే - అజ్ఞానం న జ్ఞాన స్యాభావః కింతు యాదృ గస్మాభి రభి ప్రేతం తా దృగ్ జ్ఞానం తవ నాస్తీతి తే వదంతి తవేదానీం యదస్తి జ్ఞానం తద్విశేష జ్ఞానమేవ న సామాన్య జ్ఞానం విశేష జ్ఞానం తు వృత్తి జ్ఞానం శరీర మేవాహ మిత్యాకారకం - తతోన్య దస్తి జ్ఞానం యత్సామాన్య మధవా అధిష్ఠాన జ్ఞాన మభిధీయతే తయోర్యద్విశేష రూపం త దేవాస్తి తవ మమచే దానీం జ్ఞానం నసామాన్యం తద్విలక్షణం - ద్వయోరేతయో ర్యద్విశేషరూపం జ్ఞానం త జ్జనన మరణాది సమస్యా కారణం - దేహాత్మ భావా దన తిక్రమణాత్ . అథ తద్విపర్యయేణ యత్పామాన్య లక్షణం జ్ఞానం తద్దేహా తిరేకేణ బహిరంత స్సర్వత్ర వ్యాపకత్వాత్ న సమస్యా ప్రత్యుత సమస్యాయాః పరిహారాయ కల్పతే - ఇతి వివేకః
భవతు నామ జ్ఞానమితి నిరాకారం నిర్వికల్పం ఏకరూపమే వేతి ప్రతిపాదిత మితః పూర్వం - తత్ర సామాన్యం విశేష ఇతి విభాగః కథ మాగతః - తథా సతి జ్ఞానం సాకార మిత్యాపద్యేత - సవికల్ప మిత్యపి
Page 27